Výlety a tipy, tentokrát ve Znojmě v podzemí i ve vláčku

4. 06. 2015 11:12:11
Tentokrát jsme s malou jeli do Znojma. V pátek 29. května. Kvůli svátku dětí se tam v pátek konaly zvláštní prohlídky podzemí. Nejprve jsem si našla jejich webovky a pak jsme tam zavolala, abych se dozvěděla víc.

Příjemný hlas v telefonu mi oznámil, že se jedná o prohlídku s pohádkovými postavami, které mají děti hádat. No, tak jsem si říkala, že to se jí bude líbit, navíc jsme spolu ještě ve Znojmě nebyli. Cesta trvala hodinu a půl. Bylo příjemně teplo. Jo a jeli jsme autem. Přijeli jsme do Znojma. Podle mapy to mělo být snadně, ale už to znám, že nic není tak jak to vypadá. V podstatě jsem měla vyjet z Jihlavy a jet stále rovně až na parkoviště ve Znojmě, kde jsem měla jednou lehce odbočit. No, to bych nebyla já, aby to nebyl problém. Zrovna jak na potvoru byl v mé odbočce zodpovědně opravován chodník, ale bohužel i silnice. Takže jsme zůstali trčet ve slepé. Naštěstí zde bylo malé parkoviště a jedno jediné místo. Zastavili jsme a vyrazili natěšené vstříc dobrodružství.

Mobilní mapy nás zavedly bezpečně až do nenápadné uličky, tuším,, že to mělo být snad náměstíčko, s názvem Slepičí trh, č. p. 2.

Mimochodem, kdyby jste chtěli zavítat na klasickou prohlídku podzemí, doporučuji se předem podívat na jejich web:

protože, tam upozorňují na zvláštní prohlídky a výluky. Tak, abyste nejeli zbytečně.

Paní pokladní nám prodala lístky a turistické známky a ještě to a tamto, takže Vám teď neumím říct kolik jsme platili čisté vstupné.

Tak, samotná prohlídka probíhala tak, že hned u vchodu do podzemí nás uvítal pan král, což bylo velmi milé a přidala se k nám ještě jedna rodina s dvěma dětmi. Jinak za fotografování nechtěl nikdo příplatek, fotit se smělo dle libosti.

Šli jsme sami, vešli jsme dolů a já odbočila doprava ve směru šipky a všichni za mnou, tak jsme si po třech metrech prohlédli železná zamčená vrata a telefon pro tísňové volání k němuž zmíněná šipka vedla. Podívali se všichni a šli jsme zpět. (na mou obranu, já neříkala ať jdou za mnou. Já jsem Bludička jak vyšitá).

Hned v prvním výklenku nás uvítali kráska a zvíře, pak jsme našli ještě babu Jagu z Mrazíka, Jeníčka a Mařenku, Kocoura v botách, Zimní královnu, trpaslíka ze Sněhurky a ještě asi jednu nebo dvě postavy. Trvalo to celé asi 15 minut což u většiny osazenstva vzbudilo nemilé povzdechnutí ne nepodobné zklamání. No, mě spíš mohl šlak trefit, že jsme vyšli jinudy a já tím pádem byla zase mimo. Ale dceři se to velmi líbil a o to šlo.

Naštěstí jedna dobrá žena nás informovala, takže jsem se během chvíle zorientovala.

No,. jet takovou dálku kvůli té chvilce se mi zdálo slabé, tak jsem honem přemýšlela co dál. Říkám prckovi, co takhle omrknout místní hrad. Byla nadšením bez sebe a já taky když jsem konečně našla kudy tudy podle mapky od ochotné paní z infocentra (narazili jsme na něj náhodou kousek od východu z podzemí).

Jenže.. dcerka uviděla na horním náměstí stál výletní vláček pro okružní jízdu po Znojmě a už nemlela o ničem jiném. Představovala jsme si tu trapárnu jak někde nejmíň za stovku objedu dvě náměstí a konec. Jenže..

Teď trochu víc popořadě. Došli jsme před bránu bývalého pivovaru a co teď? Kde je ten hrad. Kdo to zná se mi teď musí smát, ale na hrad jsme se nepřipravovala. Jinak bych to měla zmáklý. Vedle brány byla ještě menší z úzkou dlážděnou cestičkou a vedle ulice směrem dolů. Dcerka, na kterou jsme tímto právem hrdá neboť se jí chtělo číst mrak cedulí, zjistila, že ta užší cesta je na ochoz s nějakou vyhlídkou.

Tak jsme se vydali tudy. No, co Vám budu povídat. to jsme nečekala. Taková nádhera. Výhled jak z pohádky. Najednou jste se ocitli v pohádce. Bílé zdi kostela, do kterých se opíralo slunce a zdůrazňovalo tak jeho dominantní postavení v kraji zeleně za ním. Úžasné. Opravdu. Dcerka v této chvíli jež mnou emočně cloumala dostala záchvat smíchu, protože si kydla zmrzlinu za tílko. Kapesníkem jsem jí to stírala což v ní budilo ještě větší smích. Mimochodem toto je zážitek, který si pamatuje nejvíc a ráda na něj vzpomíná když se jí zeptám co se jí ve Znojmě nejvíce líbilo.

Prošli jsme dál a celou cestu se kochali nádherným výhledem. Prošli jsme do místnosti s drobnými upomínkami, úža toaletami :0) a modelem rotundy svaté Kateřiny. prošli jsme ven druhou stranou a ocitli se na železném schodišti a opět se nám otevřel krásný výhled. Pro invalidní turisty je zde výtah dolů. Jen asi dvě malá patérka dolů po schodech a stáli jsme na nádvoří u rotundy sv. Kateřiny. Bylo zde občerstvení, pivo, víno, limo, klobáso, nanuko. Myslím, že asi nic víc. Výhled ovšem nádherný i na řeku a okolí. Šla jsem koupit do hradu lístky, ale kvůli času jsem musela volit mezi hradem a vláčkem neboť zde byla také ta zastávka.

Přeci jen jsme jeli kvůli svátku dětí, a tak vyhrál vláček. Celý červený s dvěma vagónky přijel na čas. Řidič i jeho kolega, jehož funkci jsme neznala, mi velice ochotně odpovídali na všetečné otázky kolem jízdy vláčku a zastávek. Také mi poradili cestu k mému autu o níž jsme jíž silně pochybovala.

Musím to trochu zkrátit: Tak za 50,- Kč na osobu jsme projeli snad celé Znojmo. Trvalo to hodinu a půl (jako moje cesta z Jihlavy do Znojma). Byla to trasa 11km a řidičův kolega nám fundovaně vyprávěl po cestě všelijakou historii ať budov či soch jež jsme míjeli, tak historii města jako takovou. Nejednalo se tedy o žádnou trapárnu, bylo to fajn. Dcerka byla nadšená, trasu jsme projeli celou zpět na hrad a odtud jsme šťastně dobloudili k autu. Jinak ve Znojmě je opravdu všechno o víně. Na každém kroku se připomíná. Je to krásné a zajímavé město. Lidé na koupališti už se koupali, voda měla 25 stupňů:0), u kraje města se prodávalo ve stáncích to, co ještě ve Znojmě nemohlo dozrát :0).

Prostě idyla.

Na klasickou prohlídku PODZEMÍ byste platili:

ČERVEN - ZÁŘÍ

Děti do 6 let věku
Držitele průkazu ZTP – děti
Průvodce doprovázející skupinu více jak 20 návštěvníků
Po předložení novinářského průkazu novináři
Pro předložení průkazu pracovníci památkových ústavů

a otvíračka je:

Říjen - dubenPO - SO10.00 - 17.00
NE13.00 - 16.00
Květen, červen, zářídenně9.00 - 17.00
Červenec - srpendenně9.00 - 18.00

Poslední vstup:1 hod před zavírací dobou
Doba trvání prohlídky:

cca 60 min

Autor: Michaela Vaščíková | čtvrtek 4.6.2015 11:12 | karma článku: 7.29 | přečteno: 257x

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 28.38 | Přečteno: 538 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 299 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 525 | Diskuse

Jsem obyčejná ženská co má ráda humor a ráda píše své názory, zkušenosti a vůbec co život přinesl. Prostě vážně i nevážně o životě. Někdy sranda a někdy ne.

Oblíbené stránky

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...