Výlety a tipy, tentokrát jsme byli na Pernštejně

Je zajímavé jak se místo, které je vlastně staletí stejné,  může měnit s odstupem vlastně pár let. Záleží jen na Vašem věku a pohledu, věcí, které Vás aktuálně zajímají. Vždycky jsem byla spíše "na hrady"  než zámky.

Tuto sobotu bylo zataženo, a tak jsme se s dcerkou rozhodli vyrazit na Pernštejn. Dlouho jsme jí to slibovala. Lakovala jsem ji jaký je to krásný a veliký hrad a co se tam všechno natáčelo.

Musím podotknout, že poprvé jsem tam byla se školou. Autobus nás dopravil před bránu hradu, kde byla malá trafika se suvenýry.

O patnáct let později jsme tam jela stodvácou s miláčkem. Dojeli jsme autem před stejnou hradní bránu.

No, a o dalších patnáct let později jsem tam vzala dcerku. No, všechno jinak. Dole pod kopcem parkoviště se závorou na lístek. Platí se 50,- Kč za auto na celý den. Pak to přišlo. Naproti parkovišti pěšinka do lesoparku, pochopitelně do kopce.

Ještě, že tam nikdo nebyl, páč funící lokomotiva se sápe do krpálu jak hrom a kolem poskakuje malé kůzle. Aspoň, že bylo příjemné pozorvat rozkvetlé lesní kytičky a poslouchat zpěv ptáků. Můžete si i odpočinout na odpočívadle a odhodit odpadky do koše :0).  Doplácali jsme se nahoru, čímž jsme téměř celý zalesněný kopec obešli (asi 1km), abychom se dostali k brance kde nás vítal nápis Státní hrad Pernštejn, a pokyny jak se máme chovat (škoda, že nutné).

Vešli jsme na nádvoří a jako většina rovnou zamířila do restaurace, kde bylo venkovní posezení. Dali jsme si moc dobrou česnečku a vývar s nudlemi a odskočili si. Posilněné jsme vyrazily k pokladně na první nádvoříčko.

I. okruh dospělý 180,-, děti do 6ti let zdarma, od 6ti  125,- Kč

II. okruh dospělí 120,-Kč  děti 80,- Kč

Šli jsme na první okruh.

Musím upozornit, že návštěva tohoto hradu je trošku fyzicky náročnější pro lidi co nejsou zrovna v kondici zdravotně. Čeká Vás totiž cesta stále do kopce i přes asi 3 nádvoří (2 x suvenýry, kávička, vinárna, zbrojnice), kde na Vás čeká příjemná průvodkyně. Můžete si před prohlídkou odložit věcí do uzamykatelné místnosti, po prohlídce Vám ji zas odemknou. Pak na hradě Vás čeká 500 schodů. No, vynesla jsem své sádlo až nahoru a musím říci, že to stálo za to. Tento hrad ať se mění co chce pro mne má stále to kouzlo romantiky a dýchá na mne minulostí. V každé komnatě si jen představuji ty lidi z obrazů a snad i vlastní fantazii, která sahá dál, než informace průvodkyně, která byla velmi příjemná a ochotně odpovídala na všetečné dotazy návštěvníků.

I pán a paní v suvenýrech byli velmi milí. I když jste si koupili jen pohled nebo nějakou malou památku.

Jediné co mě mrzelo bylo, že fotit se smí pouze na vyhlídkové věži venku. Opět velmi ochotně Vás tam paní průvodkyně vyfotí, dokonce se sama nabídne.

Odnášeli jsme si příjemné pocity a dcerce se hrad velmi líbil, a proto to stálo za to.

A hlavně: na parkoviště to bylo z kopce :0)

Autor: Michaela Vaščíková | neděle 24.5.2015 17:21 | karma článku: 10,36 | přečteno: 325x

Marodova tříkrálová

S dcerkou jsme nastřídačku, chvíli i souběžně, marodili. Skončili jsme ještě před Třemi Králi i když dcerka asi pojede další kolo. Nedalo mi nepodělit se s Vámi o báseň marodovu:0), která vznikla na Tři Krále

7.1.2019 v 7:46 | Karma: 5,37 | Přečteno: 152x | Diskuse| Poezie a próza

Novoroční 2019

Dovolte mi napsat Vám zde novou básničku, která je výjimečně možná i lehce sentimentální, ale je to dílo okamžiku a zrovna v tu chvíli jsem to tak cítila. Děkuji za Váš čas i shovívavost.

1.1.2019 v 19:30 | Karma: 12,88 | Přečteno: 205x | Diskuse| Ona

Michaela Vaščíková

Octomilky útočí a naše kytička s nima zatočí

Také se Vám letos potulují bytem takové maličké černé mušky? Octomilky jdou snad na všechno. Naliju si pití a než uklidím lahev, tak mi tam dvě plavou. Ale konečně jsme přišla na to jak s nimi zatočit.

31.12.2018 v 8:14 | Karma: 21,87 | Přečteno: 850x | Diskuse| Ona

Nová mikulášská básnička

Protože mě nebaví stále poslouchat, že Mikuláš ztratil plášť, napsala jsem další básničku pro svoji holčičku k Mikuláši. Třeba se inspirujete a i Vaše děti budou říkat něco originálnějšího.0) Stačí změnit jméno dítěte.0)

27.11.2018 v 19:52 | Karma: 18,68 | Přečteno: 690x | Diskuse| Poezie a próza

První pomoc - vždyť jde o moc 29. a poslední díl

Toto je poslední díl mého seriálu o první pomoci. Čerpala jsem z publikace primárně určené dětem. Proto se mi také líbila, pro svoji jednoduchost. Snad si lidé najdou čas těch pár řádků přečíst a třeba někdy někomu dokáží pomoci

26.2.2018 v 21:57 | Karma: 6,28 | Přečteno: 201x | Diskuse| Ona

Rusové zasévají v Charkově strach. Utečte, dokud je čas, hrozí obyvatelům

23. dubna 2024  18:58

Kreml provádí koordinovanou leteckou a informační operaci proti Charkovu s cílem vyvolat mezi...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

Jsem obyčejná ženská co má ráda humor a ráda píše své názory, zkušenosti a vůbec co život přinesl. Prostě vážně i nevážně o životě. Někdy sranda a někdy ne.