Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Octomilky útočí a naše kytička s nima zatočí

Také se Vám letos potulují bytem takové maličké černé mušky? Octomilky jdou snad na všechno. Naliju si pití a než uklidím lahev, tak mi tam dvě plavou. Ale konečně jsme přišla na to jak s nimi zatočit.   

evím jestli to trápí i Vás, ale poslední dobou zjišťuji, že se toto téma stává občasnými hovory kolem mne. Dokonce na nejmenovaném rádiu to měli jako anketu. Jak na octomilky. No. Přišla jsem na to vlastně náhodou a není to nic přeborného. Je to vlastně velmi prosté. 

Masožravky na ně! :0) Ale pozor, ne každá masožravka si na nich pochutná. Masožravky mají totiž různý způsob "lovu" a od toho se odvíjí i jejich potrava. Mám doma 4 masožravky. Vlastně už jen 3, protože ta asi nejznámější mucholapka podivná mi odešla. Má otevřené pastičky a v nich tři "čidla". Když si do pastičky moucha sedne, ještě se nic neděje. Musí se během tuším 3 vteřin dotknout znova. Pak past sklapne. Ovšem, tato masožravka mi s octomilkami nepomohla.

Ale takové rosnatky nebo pinguicula aphrodite (říkám jí afroditka:0), ty se o ně dobře postaraly. Hmyz je nalákán květy, barvou či vůní, (kterou mi nepostřehneme) a nalepí se na jejich listy, které jaksi absorbují šťávu z brouka :0), popřípadě rosnatka je na konci sroluje do svého listu.

No, posuďte sami na fotografiích. Navíc afroditka mi krásně a neustále kvete. Květy jsou vysoko nad rostlinou a hmyz lákají na pestrý fialový květ. Momentálně mám květy dva najednou a může jich být i víc.

Afroditka :0)
Masožravky rosnatka a tučnice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jsou krásné a vyloženě se octomilkami cpou. Na obrázku na jedné hmyz není, protože listy po "najezení" usychají, ale mám pocit, že za každý uschnutý má 5 dalších nových. Zrovna dnes jsem uschlé listy odstranila. A to nejsem žádná pěstitelka. Většinou mi vše zajde :0). Ale tyhle masožravky jsme si dovezly z Chomutova ze ZOO, kde byla výstava už v létě a moc se jim daří. Vyrostla už trojnásobně (afroditka).

Na další masožravce je ovšem dobře vidět černé tečky - octomilky.

Masožravky jsou vcelku nenáročné. Stačí jim světlo, teplo a květináč musí stát ve vodě.

Tak třeba jsem Vám dala typ a i z Vás se stanou milci masožravek :0)

Krásný nový rok 2019

 

Autor: Michaela Vaščíková | pondělí 31.12.2018 8:14 | karma článku: 21,87 | přečteno: 850x
  • Další články autora

Michaela Vaščíková

Marodova tříkrálová

S dcerkou jsme nastřídačku, chvíli i souběžně, marodili. Skončili jsme ještě před Třemi Králi i když dcerka asi pojede další kolo. Nedalo mi nepodělit se s Vámi o báseň marodovu:0), která vznikla na Tři Krále

7.1.2019 v 7:46 | Karma: 5,37 | Přečteno: 152x | Diskuse| Poezie a próza

Michaela Vaščíková

Novoroční 2019

Dovolte mi napsat Vám zde novou básničku, která je výjimečně možná i lehce sentimentální, ale je to dílo okamžiku a zrovna v tu chvíli jsem to tak cítila. Děkuji za Váš čas i shovívavost.

1.1.2019 v 19:30 | Karma: 12,88 | Přečteno: 205x | Diskuse| Ona

Michaela Vaščíková

Nová mikulášská básnička

Protože mě nebaví stále poslouchat, že Mikuláš ztratil plášť, napsala jsem další básničku pro svoji holčičku k Mikuláši. Třeba se inspirujete a i Vaše děti budou říkat něco originálnějšího.0) Stačí změnit jméno dítěte.0)

27.11.2018 v 19:52 | Karma: 18,68 | Přečteno: 690x | Diskuse| Poezie a próza

Michaela Vaščíková

První pomoc - vždyť jde o moc 29. a poslední díl

Toto je poslední díl mého seriálu o první pomoci. Čerpala jsem z publikace primárně určené dětem. Proto se mi také líbila, pro svoji jednoduchost. Snad si lidé najdou čas těch pár řádků přečíst a třeba někdy někomu dokáží pomoci

26.2.2018 v 21:57 | Karma: 6,28 | Přečteno: 201x | Diskuse| Ona

Michaela Vaščíková

První pomoc - vždyť jde o moc 28. díl

Otravy ?Mysli na prevenci. Jedovaté látky měj vždy označené. Nepřelévej chemikálie do lahví od nápojů.

12.2.2018 v 7:27 | Karma: 5,77 | Přečteno: 95x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Projekt Východní štít. Polsko na hranicích postaví opevnění za miliardy

18. května 2024  17:48

Polsko investuje deset miliard zlotých (asi 58 miliard Kč) do zvýšení bezpečnosti své hranice s...

Kdysi ji voda nezajímala, teď jí chybí. Francii dráždí hráz Ženevského jezera

18. května 2024  17:07

Švýcarsko nemá o vodu nouzi. Jeho sousedé však ano. Francie, kterou loni zasáhla extrémní sucha, se...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Rakouská policie překazila útok 14leté islamistky, chtěla použít nůž a sekeru

18. května 2024  16:46

Rakouská policie oznámila, že překazila teroristický útok nožem ve Štýrském Hradci, který plánovala...

  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 344x
Jsem obyčejná ženská co má ráda humor a ráda píše své názory, zkušenosti a vůbec co život přinesl. Prostě vážně i nevážně o životě. Někdy sranda a někdy ne.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky